ЩОБ ЖИЛА В СЕРЦІ КАЗКА

2013-09-25

До 95 – річчя з дня народження В.О.Сухомлинського

Через казку, фантазію, гру, через

неповторну дитячу творчість –

вірний шлях до серця дитини.

В.О. Сухомлинський

ЩОБ ЖИЛА В СЕРЦІ КАЗКА

«Енциклопедією педагогічної мудрості» називають вчителі казки В.О. Сухомлинського. Діапазон їх тем широкий – від краси лісового струмочка до жертовності в ім’я високих ідеалів, до громадянськості. Вони звучать на уроках читання, української та російської мов, на класних, бібліотечних годинах.

Уже не один рік учителі нашої школи дотримуються золотого правила Сухомлинського – проводити цікаві ігрові уроки під відкритим небом, обираючи найкоротший шлях до їх сердець- через природу і дитячу творчість. У процесі спостережень за предметами, речами, явищами у дітей виникає бажання передати свої почуття і переживання. Вчителі Н.Г. Герасименко, Г. П. Токарчук бережуть невеличкі збірники дитячих казок, творів, прислів’їв, загадок. Народились вони в природі, із спостережень. Разом з героями казок педагога-гуманіста: мурашкою на землі, журавлиним ключем в небі, білокорою березою, навколишнє життя входить в душу дитини, щоб потім прорости чуйністю, людяністю і відповідальністю. Дуже важливо навчити дитину думати, не просто дивитися, а бачити, не просто слухати, а чути. У Плис О.В. є така гра – побачити навколо якомога більше цікавого, помітити “дивинки”, щось нове, неповторне, захоплююче. Аня Лугова( 2 клас) говорить сумно: “Дівчатка - берізки вже пов’язали жовті хустинки, ніби зібралися на свій осінній бал”. Синиця Іван ( 2 клас) підхопив: “ Сукні на них білі, а хустинки золотом вишиті”.

Колісник Ліза (5 клас) так описує вранішнє диво: “ Сьогодні вранці я побачила диво. На сріблястій павутинці виблискувала, як діамант, крапелька роси. Така маленька, тендітна, а в ній вигравало сонячне проміння. Я сказала їй: “ Яка ж ти гарна, росинко!” Так потім народжується казка.

Даючи поради учням, як самим навчитися писати казки, педагоги пропонують: «А ви себе уявіть на місці пташки, травинки, якоїсь речі, з усіма їх радощами і негараздами, мріями і пишіть». Так народилися казки «Голуба кулька», «Зайчик і їжачок», «Сонечко», «Неслухняночка», «Хвора книжка», та багато інших, які склали дитячі добірки.

Казки, притчі, легенди В.О. Сухомлинського – теми для циклу етичних бесід класоводів, класних керівників: «Що таке добре, що таке погано?», «Про турботливе ставлення до людей», «Будь ввічливим у словах і вчинках», «Не будь байдужим». Вони використовуються як художньо-ілюстративна основа для розкриття суті і проблем моральності, допомагають вихователю знайти найкоротший шлях до серця дитини.

У кожного вчителя свої шляхи досягнення мети, та єднає їх велика любов до дітей, одержимість у раз і назавжди обраній справі.

Шарова Н.Я.,

заступник директора з навчально –

виховної роботи Петрівської ЗШ І – ІІІ ступенів

Кiлькiсть переглядiв: 444

Коментарi

  • Олена Плис

    2013-09-29 21:26:30

    У практиці В.О.Сухомлинського казка виконує багато функцій: вона є засобом патріотичного виховання, засобом розвитку дитячої творчості, вона сприяє формуванню основ світогляду. Також у працях видатного педагога наголошується, що завдяки казці дитина пізнає світ не лише розумом, а й серцем....